Herinner je je de “goede oude tijd” van sociale media nog, toen het meest stressvolle deel van sites als Hyves het vinden van het perfecte liedje voor je profiel was? Of de blijdschap die je voelde toen je eindelijk een Facebook-account mocht aanmaken van je ouders? Nou, die tijden zijn wel voorbij.
In de jaren 2010 introduceerde Twitter als eerste hashtags op zijn platform. Chris Messina introduceerde hashtags bij Twitter nadat hij had gezegd dat de app een “raamwerk voor het organiseren van groepen” nodig had. Sindsdien hebben andere sociale mediasites zoals Instagram en YouTube hashtags overgenomen toen gebruikers merkten dat het kon leiden tot het viraal gaan.
TikTok, een videoplatform dat explodeerde tijdens de COVID-19 pandemie, gebruikte ook hashtags en hielp gebruikers hun volgers sneller te laten groeien dan ze dachten. Maar in tegenstelling tot zijn voorgangers, vereist de populaire app minder werk van de post van een gebruiker. Dit is hoeveel hashtags je moet gebruiken als je TikTok beroemd wilt maken!
Hoeveel hashtags gebruiken op TikTok?
TikTok heeft technisch gezien geen limiet op hoeveel hashtags je nodig hebt om je account te laten slagen. Je wilt echter voorkomen dat je te veel hashtags gebruikt, wat veel influencers en bedrijven over het hoofd zien. Het schijnt dat TikTok-gebruikers maar drie tot vijf hashtags nodig hebben in hun captions.
De site suggereert ook dat degenen die de app om zakelijke redenen gebruiken “altijd doelgericht hashtags moeten gebruiken” en hun reeks trefwoorden moeten plannen voordat ze iets posten om tijd te besparen en hun sociale mediastrategie op te bouwen. Omdat TikTok zoekt naar kwalitatieve hashtags in plaats van kwantitatieve, kan het vinden van de juiste trefwoorden ontmoedigend zijn. Gelukkig zijn er manieren voor gebruikers om hun doelgroep te bereiken als ze net beginnen. Ook kan je jouw TikTok Views met Followersnet verhogen.
Zoals veel TikTokers weten, heeft het platform bijna elke week een nieuwe trend. Sommige beginners gebruiken Hashtag Expert, een dienst die de laatste trends weergeeft die van invloed zijn op wat je merk vertegenwoordigt. Volgens de website maakt de app gebruik van intelligente algoritmen om trending hashtags te vinden die je sociale mediaprofielen zullen laten groeien!
Maar het gebruik van trending TikTok hashtags is niet de enige manier om viraal te gaan.
Hoewel trending hashtags werken voor veel content creators en ondernemers op TikTok, is het niet de enige manier om je volgers te laten groeien. Het is af te raden om alleen te vertrouwen op wat iedereen doet op de app. In plaats van alleen trends na te jagen, zouden TikTokkers naar verluidt hashtags moeten gebruiken die populair zijn onder je doelgroepen en specifiek voor hen zij. Om je te helpen je informatie in de juiste context te plaatsen, het juiste publiek aan te trekken en de conversie te verhogen.
Naast het letten op welke trending hashtags je moet volgen, moeten beginnende influencers en bedrijven ook hun voordeel doen met lokale hashtags. Als je bijvoorbeeld aan het brunchen bent bij een van je favoriete plekken in de buurt, kun je door een hashtag toe te voegen met de naam van het restaurant of je stad mensen bereiken die ook in de buurt wonen of er op bezoek zijn.
Hopelijk heb je met deze TikTok hashtag tips binnenkort veel meer bereik!