Heb je een bedrijf zonder website? We begrijpen de redenen waarom je er geen wilt bouwen voor je bedrijf: “Ik ben niet technisch onderlegd”, “ze zijn te duur”, “Ik heb de tijd niet”, of het beruchte “Ik heb genoeg business en ik heb er geen nodig”. De realiteit is dat je geen technisch inzicht hoeft te hebben, een professionele website voor je zaak kan goedkoop en gemakkelijk zijn, en om het nog eenvoudiger voor je te maken – het niet hebben van een website kost je tijd en geld.
De meeste mensen onderzoeken een bedrijf of dienst op het internet voordat ze een aankoopbeslissing nemen. Toch zijn er veel bedrijfseigenaren die denken dat ze geen website nodig hebben.
Weet je nog niet zeker of je bedrijf een website nodig heeft? Hier zijn 5 redenen waarom een website laten maken veel voordelen voor je bedrijf kan hebben.
1. Het is niet zo moeilijk als je denkt
Je hoeft niet technisch onderlegd te zijn om een website te krijgen. Veel webontwikkeling bedrijven hebben heel eenvoudige aanmeldingsprocedures die het proces snel en pijnloos voor je maken. Een webshop laten maken door zo’n bedrijf hoeft dus niet heel stressvol te zijn.
Het kan ook heel kosteneffectief zijn. Websites bieden een beter rendement op je investering dan welke andere vorm van reclame ook. Als je van plan bent je bedrijf op de markt te brengen, moet een website je eerste prioriteit zijn.
Na verloop van tijd betaalt de relatief lage investering voor een bedrijfswebsite zich uit door je nieuwe klanten te bezorgen en je merk op te bouwen. Plus, het is een legitieme bedrijfsuitgave en een belastingaftrek.
2. Voeg onmiddellijk geloofwaardigheid aan je bedrijf toe door gewoon een website te hebben.
De consument van de 21e eeuw is een scepticus; er zijn veel mensen die een bedrijf zonder website niet vertrouwen. Het hebben van een goede website verhoogt onmiddellijk je geloofwaardigheid als legitiem bedrijf.
De eerste indruk telt, en met websites kun je een heel sterke indruk maken met een goed ontworpen introductie voor je bedrijf.
Een website kan helpen je expertise te etaleren en je bedrijf beter te positioneren. Een website kan je nummer één hulpmiddel zijn om op te vallen in een menigte.
3. Positioneer jezelf en blijf de baas over je merk.
Een website fungeert als een platform voor je berichtgeving en geeft vorm aan de online perceptie van je bedrijf op een manier die je sociale media kanalen niet kunnen bieden.
Het platform stelt je in staat je op de markt te positioneren om precies het soort klanten te krijgen dat je zoekt.
Veel bedrijfseigenaren zijn online beoordeeld, soms onbewust en/of negatief. Hoe beΓ―nvloedt dit jou? De meeste gebruikers die online recensies lezen, geloven ze. Bestrijd die negativiteit door je eigen positieve getuigenissen te plaatsen.
4. Een website trekt nieuwe klanten naar je bedrijf en levert je meer geld op.
Het schijnt dat ruim 80% van de mensen onderzoekt een bedrijf of dienst online voor ze een aankoopbeslissing nemen. Als je geen website hebt, heb je geen schijn van kans om een deel van deze markt te veroveren.
Je website kan 24/7 beschikbaar zijn, ook als je dat zelf niet bent. Een website fungeert als je bedrijfsadvocaat tijdens en buiten kantooruren.
Websites helpen je meer van je bestaande verwijzingen om te zetten, want de meeste mensen doen nog steeds hun eigen onderzoek en stapelen je op tegen je concurrenten.
5. Het hebben van een website zal je uiteindelijk tijd besparen.
Of je nu e-mails uitwisselt, telefoontjes aanneemt, of voorstellen verstuurt – communiceren met potentiΓ«le klanten kost tijd. Je website kan je die tijd besparen door antwoorden te geven op veel voorkomende vragen en inlichtingen van klanten. Wat betekent dit voor jou? Je kunt je tijd aan waardevollere dingen besteden.
Om samen te vatten… Je hebt een website nodig, en het is gemakkelijker dan ooit om er een te krijgen.
Dus nogmaals, hoewel we geloven dat niet ieder mens een website nodig heeft, hebben we je laten zien waarom elk bedrijf een website nodig heeft. Er is een heel kleine en goedkope toetredingsdrempel, en er is een enorme mogelijkheid om je bedrijf te helpen groeien.
Als je vandaag één ding gaat doen om je bedrijf succesvoller te maken, dan is het het realiseren van een website je hoogste prioriteit maken.