Tijdens het autorijden zul je onvermijdelijk billboards langs de kant van de weg tegenkomen en daarom kunnen ze een krachtig hulpmiddel voor het maken van buitenreclame zijn. Sommige bedrijven vragen zich misschien af of een bouwbord bedrukken wel de juiste beslissing is. Daarom delen we hier in dit artikel de vijf belangrijkste voordelen waarvan jij kunt profiteren bij het gebruik van opvallende billboard advertenties.
1. Mensen zien het echt
Billboards zijn strategisch langs drukke wegen en op drukke kruispunten geplaatst, wat betekent dat mensen altijd naar je grote en opvallende reclame display zullen kijken. Mensen hebben de keuze om wel of niet op een internetadvertentie te klikken of tijdens een reclame weg te zappen, maar ze kunnen niet voorkomen dat ze naar je reclamebord moeten kijken omdat ze zich op de weg focussen.
2. Altijd reclame
Je kunt betalen om een advertentie op de radio te laten horen of op de tv te laten zien, maar je krijgt daarbij alleen de garantie dat je commercial een paar keer per dag wordt uitgezonden. Een reclamebord werkt altijd 24/7. Klanten kunnen via andere vormen van reclame maar slechts één of twee keer aan een merk of dienst worden blootgesteld, maar billboards leiden tot herhaalde blootstelling omdat mensen voortdurend langskomen. Hoewel het bericht korter is dan bij een reclame op tv of op de radio, zal het toch langer in de gedachten van mensen blijven hangen omdat het er altijd, ongeacht het tijdstip van de dag, zal zijn.
3. Kan aan de locatie worden aangepast
Omdat billboards overal staan, heb je meestal de keuze waar je je boodschap wilt tonen. Gebruik de locatie van het billboard om hetzij op een locatie bij je bedrijf, hetzij in de buurt van een druk kruispunt of bij een afrit van een snelweg de aandacht van mensen te trekken. Doordat billboards zo groot en centraal zijn, kun je als je de juiste locatie kiest gemakkelijk veel mensen bereiken.
4. Bouw naamsbekendheid op
Billboards zijn niet erg effectief als het gaat om het krijgen van reacties van klanten. Dit krijg je wel bij het bezoeken van een website of bij het bellen naar een klantenservice, maar billboards zijn wel ongelooflijk krachtig voor het opbouwen van naamsbekendheid. Omdat de meeste mensen hetzelfde billboard meerdere keren zien, onthouden ze de naam of het product en kunnen ze het later vaak associëren met het merk en het bedrijf. De ontwerpen van de billboards kunnen pakkend en gedenkwaardig zijn en bieden potentiële klanten een geweldige manier om meer over jouw bedrijf te weten te komen. Ze zullen die informatie onthouden totdat ze mogelijk jouw diensten nodig hebben. Een reclamebord voor een chiropractiepraktijk kan bijvoorbeeld helpen bij het opbouwen van naamsbekendheid en op het moment dat men dan een chiropractor nodig heeft, zullen ze terugdenken aan het reclamebord en de naam die is blijven hangen.
5. Richt je op een verscheidenheid aan klanten
Met billboards kunnen bedrijven met slechts één enkele advertentietactiek een grote verscheidenheid aan klanten bereiken. In plaats van extra tijd en geld te besteden aan het identificeren en het onderzoeken van niche doelgroepen, kun je met een billboard een groot deel van de diverse algemene bevolking bereiken. Billboards brengen ook de klanten naar je toe, wat betekent dat je je advertentietijd en budget niet hoeft te besteden aan het bereiken van potentiële klanten. Dit kan buitengewoon gunstig zijn voor wijdverspreide diensten, die een verscheidenheid aan demografische groepen aantrekken en het kan je ook helpen om klanten te vinden, waarvan je misschien niet had verwacht dat ze in jouw bedrijf geïnteresseerd zouden zijn.